• 19 września 2014
  • wyświetleń: 2670

PZS 1 na praktykach w Niemczech

PZS 1 na praktykach w Niemczech - 09.2014 · fot. PZS 1
Nareszcie! Doczekaliśmy się - niedziela blady świt - po prawie półrocznych przygotowaniach stoimy zwarci i gotowi do wyjazdu. Przed nami długa droga - aż 8 godzin jazdy, a na końcu podróży długo wyczekiwane Schkeuditz, nasz tymczasowy dom na okres 2 tygodni.

Pszczyna pożegnała nas delikatnym słoneczkiem, jednakże im dalej od domu, tym więcej było chmur. Aura nie rozpieszczała nas aż do samego finiszu naszej podróży, jednak nasi wspaniali kierowcy dowieźli nas bezpiecznie do celu.

No i nareszcie nasz Gesthaus. Można rozprostować nogi i zapoznać się z miasteczkiem, a później spotkanie z Panią Gosią i kolacja. Pierwszy dzień zakończony!

Poniedziałek - śniadanie o 8.00 i pierwsze doświadczenia motoryzacyjne. Po kilku przesiadkach i podróży trwającej około pół godziny dotarliśmy do fabryki BMW w Lipsku, w której zwiedzaliśmy linie montażowe samochodów hybrydowych i elektrycznych I 3 oraz I 8. Niestety podczas zwiedzania nie mogliśmy uwiecznić żadnych wrażeń ze względu na przestrzeganie polityki tajności i tajemnicy produkcji.

Po trzech godzinach wróciliśmy do Lipska i zwiedziliśmy najważniejsze miejsca tego pięknego miasta, w którym miesza się historia z modernistyczną architekturą. Zobaczyliśmy kościół św. Mikołaja oraz św. Tomasza. W tym drugim Jan Sebastian Bach wykonywał swe utwory. Podziwialiśmy Stary Ratusz oraz przepiękne stare kamienice, z którymi łączą się ciekawe historie wielu przeciętnych, jak i wybitnych mieszkańców Lipska i całej Europy.

Przed nami jeszcze wiele interesujących wycieczek, imprez i zajęć edukacyjnych w nowoczesnych niemieckich firmach. Już wiemy, że nie będzie się chciało wracać...